Is alles wat de goochelaar Dynamo op tv doet nou echt?

Ik vraag me af of iedereen bij wie hij trucs uithaalt allemaal acteurs zijn of niet. Een telefoon in een glazen fles krijgen is onmogelijk lijkt mij en alles wat die nog meer doet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
11.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je vraag is onduidelijk. Althans het lijkt mij dat je snapt dat wat hij doet een truc is, maar dat je je afvraagt of de mensen met wie hij de truc uithaalt in het complot zitten om de truc te vereenvoudigen. Telefoon van de acteur zit al in een fles en is een andere dan degene die de acteur aan hem geeft. Zo wordt de truc opeens kinderlijk eenvoudig. Het uit het niets lijken komen van de fles is geoefende vingervlugheid zoals veel traditionele goochelaars dat ook kunnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bron! :-)

Antwoorden (4)

Hij is niet voor niets een illusionist en geen tovenaar. Alles wat je ziet is nep of een truck. Het knappe is dat het voor het publiek niet te zien of te snappen is hoe het werkt. Dat geldt voor Hans Klok en ook voor Dynamo, het is erg knap en waarschijnlijk moeilijk maar het is nooit echt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dynamo is een illusionist. Hij maakt dus gebruik van truukjes om de mensen te laten geloven dat hij iets kan wat een gewoon mens niet kan.
Zo'n truukje kan vanalles zijn, van valluiken, tos scheikunde, tot vingervlugheid. Onder dat arsenaal vallen ook cameratruuks. Immers het wérkelijke publiek zit thuis voor de buis, dus waarom niet ?

In een andere serie, die van "Gochelaars ontmaskerd", wordt ook een aantal keer uitgelegd hoe zo'n cameratruuk in elkaar zit.

Van Dynamo heb ik een keer gezien dat hij zich in een seconde vanuit de kamer naar 200 meter verderop op een vuurtoren wist te verplaatsen. De enige manier waarop dat mogelijk is, is via een camera-truuk. De 'knip' in de scene was voor mij het bewijs.

Maakt dat het minder spectaculair ? Naar mijn idee niet echt. Al het werk van een illusionist is een truukje. Waarom zou een camera-truuk daar géén onderdeel van mogen zijn. Als jij het geloofd en je verbaast en er dus plezier van hebt, dan is de truuk geslaagd !
Alles wat Dynamo doet is natuurlijk "nep" en vaak ook nog twee keer nep. Als in: hij gebruikt acteurs en medewerkers. Als je goed kijkt in het filmpje zie je dat de telefoon in zijn jas gaat.

Toegevoegd na 4 minuten:
Excuus in dit filmpje wordt ervan uit gegaan dat hij met een medewerker de truc doet, niet zo zeer dat de vrijwilliger een acteur is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hangt er van af wat je als 'nep' beschouwd. 1 ding is zeker, hij kan niet echt toveren! Dus als je daar van uitgaat, ja, dan is alles nep.
Maar hij is zeker wel een goede goochelaar en een goede illusionist. En hij zet ook zeker vaak de mensen om hem heen op het verkeerde been. Echter, maar al te vaak is het zo dat de mensen om hem heen gewoon acteurs zijn, waarom? gewoon omdat het niet anders kan! Vaak word er gebruik gemaakt van camera truuks of montage, en weten de mensen om hem heen dus zeker meer dan ons. En ja, dat versta ik dus zeer zeker onder nep! Want ze laten de mensen thuis geloven dat het allemaal spontaan en live gebeurd, terwijl dat niet zo is, en ik vind dat dan oplichting.